Kambi Group har haft lättare kvartal. Omsättningen under Q3 2025 föll till 37,4 miljoner euro, en nedgång på 13 procent från i fjol. Rörelseresultatet nästan halverades till 1,6 miljoner och marginalen kröp ner till 4,3 procent.
Bakom siffrorna finns en blandning av valutamotvind, svagare bettingvolymer på flera marknader och att lanseringen med Ontario Lottery & Gaming skjuts fram till nästa år. Bolaget tvingas därmed sänka sin helårsprognos till cirka 17 miljoner euro i justerad EBITA.
”Ett kvartal med utmaningar, men också stora steg framåt,” säger vd Kristian Nylén, som lyfter fram bolagets växande partnernätverk.
Trots nedgången fortsätter Kambi att bygga för framtiden. Under kvartalet tecknades sju nya sportsbook-avtal, däribland med Glitnor Group (Lucky Casino, HappyCasino) och amerikanska Oneida Indian Nation. Samtidigt lanserades nya versioner av Odds Feed+, med Superbet Group som en av de första kunderna.
Den kanske mest intressanta nyheten är att Kambi köpt källkoden till en Player Account Management-plattform (PAM) från OMEGA Systems, ett drag som gör bolaget mindre beroende av tredjepart och öppnar dörren till marknader som Nevada, där PAM-lösningar hittills varit en flaskhals.
Trots lägre marginaler ökade det fria kassaflödet något till 6,1 miljoner euro, tack vare lägre investeringar och stark kostnadskontroll. Börsen reagerade svalt på själva rapporten, men senare under dagen informerade Kambi om återköp av egna aktier, som fick aktien att sluta vid +6,72% då Stockholmsbörsen stängdes.

Hur ser Kambis framtid ut?
Kambi befinner sig i ett mellanår. Investeringarna i teknik, partners och expansion äter på kort sikt upp marginalerna, men det är också så bolaget har lyckats överleva tidigare marknadsskiften. Expansionen i Nordamerika verkar strategiskt logisk, även om den drar ut på tiden.
Kambi vill uppenbart bli mer än en oddsleverantör. Vi får se hur de lyckas med det.










